Totaal aantal pageviews

zondag 11 maart 2007

Zeg nooit nooit

Afgelopen vrijdag ben ik samen met een vriendin naar het optreden van Giphart, Chabot en Bril geweest. Ik heb weer (het was mijn 2e keer) genoten, natuurlijk van alle teksten die voorgedragen werden, maar ook van de plek waar ze optraden, nl. de Skans in Gorredijk.
De plaats voor mij waar ik bijna 30 jaar geleden kennis maakte met Friesland. Niet te vergelijken met een schouwburg en daardoor juist aanvoelend als een warm bad. Ik bestelde koffie aan de bar in de ruimte die ook als sportkantine wordt gebruikt en stond naast mijn favoriete column schrijver: Martin Bril. Ook heb ik 'm nog mooi kunnen observeren aan ons statafeltje, waar hij in gesprek was met zijn tante uit De Gerdyk. Er ging van alles mis met de techniek die avond, maar dat mocht de pret niet drukken. De teksten lagen aan het einde van de voorstelling allemaal op de grond. Twee ervan heb ik van het toneel gegrist ('t voelde toch als iets doen wat niet mag). Het onderstaand gedichtje was er een van. Ik ben het absoluut niet eens met de strekking van de tekst, al denk ik, dat voor sommige mensen het vast opgaat. Maar net als Gerard, houd ik enorm van herinneringen ophalen uit vervlogen tijden.

BEZOEK NOOIT
DE PLAATSEN
VAN JE JEUGD

ZE VALLEN TEGEN

NET ALS BIJ
NADER INZIEN

DIE GEHELE JEUGD

4 opmerkingen:

Gonda zei

Ik lees de columns van Martin Bril ook graag.
Trouwens, er staat een nare tikfout in het tekstje wat je van de grond geraapt hebt... Volgens mij zat je er een toets naast!

Anoniem zei

Wat je zegt Erika, bennutternietmeeeens!!

Geertje zei

Martin Bril kende ik niet. Ben naar zijn website geweest om daar te lezen; wat een geweldige columns!
Tja, vervlogen tijden; mijn jeugd was zacht gezegd niet denderend, maar als ik naar plaatsen van mijn jeugd ga, geniet ik toch ;-)
Fijn dat je (weer) genoeten hebt! Heerlijk om dingen te kunnen doen wat je een goed gevoel geeft ;-)
Fijne maandag.

Hansie zei

ik vond zijn stukje over schaamhaar erg leuk (geen streepjes maar bosjes), en natuurlijk die column over de volvo 240!