Totaal aantal pageviews

woensdag 14 maart 2007

Andere auto




Vier jaar hebben we 'm alweer, ons Mégane. Ruim 130.000 km hebben we met 'm gereden. 'Normaal' rijden we zo'n 100.000 km en dan begint Pyt zachtjes toespelingen te maken. Dat is bij mij ook wel nodig, want ik moet aan alles wennen. Je kunt mij bijv. niet onverwachts op een etentje trakteren, dat vind ik echt niet leuk. Ik mag graag ergens naar uitkijken. Soms is dat weer jammer, omdat 't door mijn te hoge verwachtingen tegen kan vallen. Maar ik dwaal teveel af. Een paar weken terug voelden we rijdende in z'n drie, kleine schokjes, daarbij kwam de brief voor de APK binnen. Tijd dus voor een beurt. En wat voor een beurt! Wat je daar allemaal wel niet voor leuke dingen van kunt doen! Schrik niet, de rekening bedraagt 820 euro. Waarom weet ik niet, misschien omdat ik me niet voor kan stellen dat er zoveel werkplaatstijd nodig is, misschien omdat de autoverkopers er te gladjes uitzien, maar ik heb altijd het gevoel dat we geflest worden waar we bij staan. Zelfs bij een korting wantrouw ik de boel, omdat ze het vast wel weer ergens anders bij optellen. Eerlijk is het natuurlijk niet en Pyt zegt altijd: "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten". Ja en dat vind ik weer niet leuk om te horen. Het is niet de eerste grote rekening die we krijgen. Er heeft al vaker iets gemankeerd aan onze auto. We moeten dus echt naar een andere gaan uitkijken, want de kosten zullen alleen maar hoger worden. Maar ja, wat is een goed alternatief. De garage zegt: "Een Nissan Note". We hebben er in gereden, met 50km/u in de stad is het goed vertoeven en de hoge instap is ook lekker. Maar, hij haalt het niet bij onze Mégane met 6 versnellingen, een mooie lijn en prachtige wieldoppen!

10 opmerkingen:

Gonda zei

Ik zou als ik jullie was dit jaar nog maar in deze auto blijven rijden, anders heb je al dat geld voor niets uitgegeven. Zonde!
Ik vind juist het achterkantje van de Megane helemaal niet gestroomlijnd. Anti-stroomlijn eigenlijk. Ik kan maar niet wennen aan die gekke hoek in van de achterruit in het 'kontje'. Nou ja, ieder zijn smaak :-)

Anoniem zei

Ja, ieder zijn/haar smaak, maar ik vind het een pracht koets. Zes versnellingen is mooi rijden, maar nog comfortabeler is een automaat.

Anoniem zei

't is in Nissan Note

Erika zei

ja dom van me, een Nissan natuurlijk!

Chris zei

Niet zo vlug iets nieuws kopen, je vader heeft nog wel een leuke Kadett staan,

Anoniem zei

Vroeger had je van die stickers: "ik ben net naar de garage geweest, dat geeft een opgelicht gevoel." Ik zal niet met zo'n sticker rond gaan rijden en er zeker niet mee naar de garage gaan.
Auto's zij net mensen, als ze ouder worden gaan ze van alles mankeren.

Hansie zei

wij rijden door tot 220 (denk ik oprecht, en we zitten nu op 185). kochten onze volvo 440 toen ie al 128 had. ander prijsje, inderdaad. maar ik kan me nog zoo goed herinner dat jij nooit meer een renault wilde, dus ik ben lichtelijk verbaasd over je ode aan -deze- renault. nissan vond je altijd helemaal oke. maar kijk es wat verder rond: volvo, ciroen, .. (ik voel me veilig in onze volvo! en dat is me wat waard). die kadett .. heeft die wel apk zou ik willen weten. is inmiddels wel een oldtimer. maar goed.
automaat vind ik ook heerlijk. wel plus: die cruise control van jullie dat vond ik echt aangenaam rijden!
in ieder geval nog even goed blijven rondkijken en in deze blijven rondrijden.
onze laatste (kleine) beurt, vorige maand, was 75 euro. er was niets meer aan te doen. wij zijn erg tevreden over onze garage, en ook de vorige was puik ('mevrouw, grote beurt was niet nodig, we hebben een kleine beurt gedaan'). moet zeggen dat wij weinig elektronica hebben. zou dat niet heel veel schelen?

Anoniem zei

Ik zie nu pas dat die foto rechtsboven volgens mij nogal wisselt, nu het beeld van Henneman. Mail je Daniela wel eens?" Eergisteren heb ik haar schilderij op mijn weblog geplaatst, - maar ja, ze is weinig in the air. Een goede zondag,hopelijk houdt het snel op met storm en regen.

Hansie zei

strom en regen? stralende zon rondom pittige hagel.
die henneman had een zus die heel mooie kleding heeft ontworpen.
mooi interview met de maker van de schreeuw in de VK.

Irene zei

De kus van Henneman staat bij mij in de buurt, ik kijk er altijd weer met genoegen naar.
Ik hou wel van het kontje van de Mégane. Wij rijden al jaren alleen Renault, Ruud in de Scenic, maar die is nog van vóór de kont.