Totaal aantal pageviews

zaterdag 10 maart 2007

KLUIFJES

Twee totaal verschillende foto's, maar misschien hebben ze toch met elkaar te maken. Vorige week heb ik gereageerd op een oproep van Volkskrant Magazine. 'k Was benieuwd of 't iemand zou opvallen en jawel, 'k heb net een smsje van m'n zus binnen, die begon over tandenborstels. 'k Heb echt even diep gepeinsd, voordat de aha-erlebnis boven kwam borrelen. Apart eigenlijk, dat ik als een kind zo blij was met plaatsing van de foto, maar zo voelde het echt, 't was 't eerste wat ik vanmorgen opensloeg. De tweede foto, tja dat zijn dus mijn vingers, niet best als je ze zo van dichtbij ziet. Ik bijt al mijn 'hele' leven en ik ben een aantal keer bijtvrij geweest. Afgelopen najaar kwam er weer de klad in en hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, maar het gaat van kwaad tot erger. Ik kan mezelf niet stoppen. Het ziet er niet uit, ik verontschuldig me, als ik leerlingen iets aanwijs, ik heb twee potjes met viessmakende vloeistof in huis en toch heb ik gisteravond weer flink gebeten. Er valt natuurlijk niks te bijten, maar ik vind altijd nog wel iets. Misschien helpt het plaatsen van deze foto, maar als iemand een oplossing heeft, graag!

5 opmerkingen:

Irene zei

Oei Erika! Die kluifjes doen me gewoon pijn vanbinnen!

Anoniem zei

Erika, ik vind het dapper van je dat je de foto plaatst. Sinds de aanschaf van een nagelknipper houd ik de boel nu zo kort dat bijten haast niet mogelijk is. Maar als ik een keer grip heb . . . .

Erika zei

Ireen: en daar schiet weer van vol
Gerard: het is een vorm van mezelf voor het blok zetten

Geertje zei

Vaak kan ik niet van korstjes afblijven, en dan doe ik er uiteindelijk een pleister op, zodat ik er neit bij kan. Misschien dat dat jou ook helpt, dat je even van de bijtroutine af komt? Het is tenslotte een gewoonte!
Fijne zondag!

Gonda zei

Ik kan er niet eens naar kijken, ik voel het in mijn maag :-(