Totaal aantal pageviews

maandag 12 november 2007

Staken?!

Aob roept leden op tot masale staking. Zucht, zucht, wat moet ik doen? Tot nu toe heb ik altijd gehoor gegeven aan een oproep, omdat ik vind, dat je solidair moet zijn. Maar deze staking is de eerste op mijn 'nieuwe' school. Een school waar ik zo'n 150 collega's heb, van wie ik niet weet, of ze lid zijn en wat hun standpunten zijn. 'Vroeger' (vreselijk zo'n woord), toen ik nog actief was in de bond, wist ik precies wie er van mijn team wel en niet lid was. Tijdens de laatste echte staking hebben we zelfs een niet-lid zover gekregen, dat hij meedeed: verkleed als schoonmaaksters over straat. Het lijkt alweer eeuwen terug, toch zeker 9 à 10 jaar geleden. Daarna heb ik nog wel een keertje iets alternatiefs gedaan, maar echt staken, nee. Ik weet niet wat ik moet doen!? Afwachten eerst maar en hopen, dat het overwaait...

Geen opmerkingen: