Totaal aantal pageviews

dinsdag 6 maart 2007

2e huisdier

De kogel is door de kerk, we gaan serieus op zoek naar een hond: een Friese Stabij. Pyt heeft het jarenlang tegengehouden, maar nu is hij om. Nu hij vanuit huis werkt, komt het toch redelijk vaak voor, dat hij alleen maar even buiten komt om iets naar de brievenbus te brengen. Jelmer en ik wilden altijd al een hond, maar ja, zoiets beslis je met z'n allen. Nu 'sil it dus heve'. Volgens mij werd hij al enthousiast toen we vorig jaar een maand lang op de hond van mijn ouders pasten. Ik weet dat we ons weer met opvoeden bezig moeten gaan houden, dat het ook verplichtingen schept en die verantwoordelijkheid is niet geheel te overzien, maar het plezier dat we met onze toekomstige viervoeter zullen hebben, weegt daar toch tegenop, of niet? Wordt vervolgd.

5 opmerkingen:

Chris zei

Je weet, hij mag altijd bij ons logeren !Ná Malek staat een stabij bij mij met stip-op-1

Anoniem zei

Een prachtige hond Erika. Nee, als hij er eenmaal is, krijgt je man er geen spijt van. Ik heb het ook jaren tegengehouden, maar onze Labrador Bo is inmiddels 5 en ik zou hem voor geen goud willen missen.
Nog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige jaren! (En via jou kwam ik weer bij Daniela en ik ben enthousiast over haar werk.)

Irene zei

Onze hond Sam is een kruising Duitse Herder/Friese Stabij en zó'n lekker beest! Hij is pikzwart en heeft een rug vol krullen van z'n Stabijmoeder (die bruin-wit is).Bereid je voor op een onstuimig begin, maar het leven met een hond is zó leuk! Het vergt wat aanpassing, maar je krijgt er een hoop voor terug. En denk 'ns aan alle keren dat je verplicht naar buiten moet terwijl je anders maar binnen had zitten suffen..het is reuzegoed voor je gezondheid!

Erika zei

Bedankt voor jullie leuke reacties, ik laat ze Pyt ook nog even lezen, kan nooit kwaad.

Gonda zei

Oh geweldig!!! Ik heb zelf een Stabij gehad, en vroeger als kind hadden we ook een Stabij thuis! Het zijn zulke lieve en trouwe beesten! Wel eigenwijs en eigenzinnig, net als de Friezen :-)
Het was gisteren 2 jaar geleden dat mijn Stabij overleed. Maar wat heb ik een heerlijke tijd met hem gehad! Als ik er niet alleen voor stond, had ik er wéér een genomen. Voor mij bestaat er eigenlijk maar één soort hond... een stabij!